klantservice-thumbnail

Retourneren

100 dagen proefslapen

Heb je een topper of een matras gekocht en heb je deze uitgepakt, dan geldt de 100 dagen proefslapen. Het kan voorkomen dat je het matras of de topper wilt retourneren, dan kan dit nadat je er minimaal 3 weken op hebt geslapen (zie ook onze pagina 100 dagen proefslapen). 98% van onze klanten zijn erg tevreden met hun aankoop en zullen hun nieuwe matras of topper dan ook niet retourneren. Wij gaan er van uit dat jij ook tevreden zult zijn, maar behoor jij toch tot de 2% van onze klanten die hun matras of topper willen terug sturen, dan zijn hierbij de volgende mogelijkheden:

  • Heb je een topper, dan kun je deze zelf terugsturen via PostNL. De kosten zijn voor jezelf. Een topper zelf terugbrengen is niet mogelijk.
  • Heb je een hele grote maat topper dat ook nog eens extra dik is en je wil het liever zelf niet verzenden, dan kan dit ook verzonden worden via onze XL transporteur. Wij brengen hier 39,95 euro in mindering op je rekeningen.
  • Alle matrassen worden alleen geretourneerd middels onze XL transporteur. Het is niet mogelijk om je matras zelf te retourneren via PostNL of om het matras zelf terug te brengen, dit omdat een matras eenmaal uitgerold te groot is om te vervoeren via PoastNL. Voor een 1-persoonsmatras wordt 35,00 euro en voor een 2-persoonsmatras wordt 69,00 euro in mindering gebracht op je rekening.

Je kunt je retournering aanvraag voor zowel je topper of matras mailen naar:klantenservice@droommatras.nl. Je ontvangt na deze aanvraag een antwoord met de stappen om je matras of topper retour te sturen. Tevens ontvang je een retourformulier. Zit dit formulier niet bij jouw retournering, dan kunnen wij jouw retour niet accepteren.

Verplichte verpakking bij retour – Bescherming tijdens transport

Om beschadigingen en vervuiling te voorkomen, is het verplicht om jouw matras of topper goed en degelijk te verpakken voordat deze wordt opgehaald. Dit voorkomt schade tijdens het transport. Maakt altijd een foto van de ingepakte matras, hiermee ben je gedekt tegen mogelijke transportschade.

Let op:

  • Retourzendingen zonder geschikte verpakking kunnen wij helaas niet accepteren en worden dan ook niet meegenomen. 
  • Het matras of topper dien je zo netjes mogelijk in te pakken, heb je de orginele verpakkings plastic niet meer, gebruik dan een afdekzeil of ander plastic.
  • Stuur ons daarom altijd een foto van de ingepakte matras of topper bij het aanvragen van je retour. Zo kunnen wij beoordelen of het product klaarstaat voor veilige ophaling.
  • Foto’s kun je mailen naar: klantenservice@droommatras.nl onder vermelding van je naam en ordernummer.
  • Matrassen die niet goed zijn verpakt, worden niet meegenomen door de transporteur.
  • Als de matras of topper bij het ophalen niet goed is verpakt en daardoor niet meegenomen kan worden, zal onze transporteur binnen enkele dagen opnieuw contact met je opnemen. De kosten voor een vergeefse eerste rit én een tweede ophaalpoging worden in dat geval aan je doorberekend.

Indien de matras of topper ondanks deze afspraken zonder verpakking of onvoldoende beschermd bij ons aankomt, behouden wij ons het recht om de kosten van de hoes of ontstane schade in mindering te brengen op het terug te storten bedrag.

Leveringen jullie gratis?

Ja, alle matrassen en topdekmatrassen worden gratis geleverd door heel Nederland * en alles boven de 50,00 euro wordt gratis geleverd.

Wanneer vervalt de 100 dagen proefslapen?

U heeft recht om 1-malig bij uw 1e bestelling gebruik te maken van de 100 dagen proefslapen. Heeft u besloten binnen de 100 dagen gebruik te maken van een omruiling dan vervalt de 100 dagen proefslapen bij uw nieuwe omgeruilde matras of topper.

Wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet crediteren:

  • Artikelen die langer dan 100 dagen geleden ontvangen zijn.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd, vies of incompleet zijn.
  • Artikelen waarbij betalingsachterstanden zijn ontstaan.

Schade aan het geleverde pakket door de bezorger?

Wanneer u de bestelling geleverd krijgt en ziet dat het pakket beschadigd is door het vervoeren, dan kunt u het pakket weigeren. Heeft u het pakket aangenomen en komt u er later die dag achter dat het pakket beschadigd is door de vervoerder, dan is het belangrijk om dezelfde dag nog te mailen naar: klantenservice@droommatras.nl met daarbij een omschrijving van de schade alsmede foto’s van de schade, meld daarbij uw ordernummer, naam en n.a.w. gegevens.

Beschadigingen die later worden gemeld dan de bezorgdatum vallen onder uw eigen risico en kunnen wij geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Ik heb een kussen of een dekbed gekocht, mag deze retour?

Een kussen of een dekbed zijn hygiëne producten. Hierdoor kan je, zodra het kussen of het dekbed uit de verpakking is gehaald, deze helaas niet meer retour sturen! Voor kussens en dekbedden gelden dus niet de 100 dagen proefslapen, maar de 14 dagen bedenktijd (mits het nog in de verpakking zit). Zit alles nog netjes in de verpakking en ben je toch niet tevreden? Dan kun je een retouraanvraag mailen naar: klantenservice@droommatras.nl
. Je ontvang van hen een antwoordmail met hierin alle te volgen stappen en een retourformulier dat je bij je pakket kunt voegen.

Heb je toch nog een vraag?

Heb je toch nog vragen/opmerkingen betreft het retourneren? Neem dan gerust contact met ons op.

klantenservice@droommatras.nl of je kunt bellen tijdens kantooruren naar: 0345 342164

Wij streven ernaar om je vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden.

* Voor het leveren of het ophalen van jouw matras of van jouw (extra dikke) topdekmatras komt er een toeslag bij voor de Waddeneilanden of alles waarbij een (veer)boot van toepassing is bij levering alsmede levering in België. Deze toeslag kun je navragen bij onze klantenservice.